پرواز در فصل های سر سال

شهریور 09

نکات مهم پرواز پهپاد در هوای سرد⚠️

واحد کارشناسی فنی شرکت پارس آیرو✈️


سرما چه تأثیری روی پرواز پهپاد می گذارد؟

چه معضلاتی هنگام کار با پهپاد در زمستان وجود دارد؟

چرا باتری پهپاد من به سرعت خالی می شود؟

بهترین راهکارها برای پرواز در هوای سرد زمستان چیست؟

 
پرواز در دمای پایین یعنی تایم پروازی کم و افت سریع ولتاژ

در نظر داشته باشید یک باتری فول شارژ در شرایط محیطی استاندارد معمولاً تایم پروازی بین ۲۰ الی ۲۵ دقیقه می دهد و همین باتری در هوای سرد تنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مداومت پروازی دارد.

سرمای شدید ممکن است عملکرد سنسورهای پرنده را نیز مختل نماید. اختلال در هر یک از اجزا ممکن است منجر به حرکات غیرعادی پرنده و عدم اجرای فرمان های خلبان شود.

۱- مطمئن شوید که باتری شما پیش از هر پرواز کاملاً شارژ است.

۲- به هشدارهای دمای باتری که روی اپلیکیشن DJI Go یا dji fly و یا .... نمایش داده می شود دقت کنید: “اگر دمای باتری شما زیر ۱۵ درجه سانتی گراد رسیده است قبل از پرواز آن را تا میزان ۲۵ درجه سانتی گراد گرم کنید”

۳- قبل از پرواز  توصیه می شود از هیتر یا گرم کن باتری استفاده کنید.

۴- پرنده را ۱ دقیقه در نزدیکی خود در حالت هاور (شناور یا معلق در هوا) قرار دهید تا باتری آن گرم شود. نادیده گرفتن این مرحله و امکان افت ناگهانی ولتاژ در حین پرواز منجر به سقوط آزاد پرنده و کرش می شود. پس بهتر است رفتار و عملکرد پرنده را در نقطه ای نزدیک به سطح زمین بررسی نمایید.

۵- در برنامه DJI Go در برگه مربوط به باتری پرنده، گزینه ی “نمایش ولتاژ در صفحه اصلی” را فعال کنید. وضعیت باتری پرنده را حین پرواز به طور مرتب کنترل کنید. اکیداً توصیه می کنیم اگر ولتاژ باتری پرنده به زیر ۳٫۲ رسید، به پرواز ادامه ندهید. خواندن ولتاژ پرنده در نرم افزاری مثل DJI Go بسیار ساده است. نشانگر سبز یعنی شرایط خوب، رنگ زرد یعنی احتیاط و وقتی رنگ قرمز را مشاهده کردید فوراً پرنده را بنشانید.

واحد پشتیبانی فنی و تعمیرات پهپاد شرکت پارس آیرو
(موسسه هوافضا پارس)